PROGRAM

SZKOLNEGO KLUBU FILMOWEGO

 

Wyjątkowo korzystną rolę w kreowaniu bogatej, pełnowartościowej, pięknej i wrażliwej jednostki ludzkiej pełni obcowanie z dziełami szeroko pojętej kultury i sztuki.

Kontakt z wartościowym filmem dostarcza głębokich przeżyć duchowych i doznań estetycznych. Obfitość i rozległość wątków tematycznych, różnorodność środków ekspresji, przemyślne łączenie słowa, obrazu i dźwięku, operowanie światłem i barwą - wszystko to przenosi widza w inne, tajemnicze światy, gdzie króluje wyobraźnia, tęsknota i marzenie. Z tego względu funkcjonowanie klubu filmowego w szkole wydaje się niezwykle cennym przedsięwzięciem.

Szkolny Klub Filmowy w Liceum Ogólnokształcącym im. Henryka Sienkiewicza w Szydłowcu ma charakter zajęć pozalekcyjnych. Skupia osoby zainteresowane filmem jako dziełem sztuki. Opiekunami klubu są Pani Magdalena Hebda i Pani Agnieszka Chalastra.

Szkolny Klub Filmowy oferuje uczniowi  atrakcyjną i pożyteczną formę spędzania wolnego czasu, sprzyja jego rozwojowi intelektualnemu i emocjonalnemu, integracji z grupą rówieśniczą, stwarza warunki do samorealizacji, dają radość i poczucie własnej wartości.

CEL GŁÓWNY: rozwój emocjonalny, artystyczny, społeczny, intelektualny ucznia oraz wzbogacanie jego wiedzy z zakresu form filmowych.

CELE POŚREDNIE:

-          dostarczenie przeżyć estetycznych,

-          rozwój wrażliwości i wyobraźni,

-          wzbogacenie ucznia prowadzące do jego otwartości na bodźce płynące z zewnątrz,

-          integracja w grupie,

-          organizowanie czasu wolnego, dostarczanie wartościowej rozrywki,

-          rozwijanie zainteresowania filmem,

-          uczenie kultury odbioru sztuki filmowej,

-          uczenie umiejętności wypowiadania się na temat filmu, doskonalenie zdolności porozumiewania się,

-          wykazywanie wpływu filmu na kształtowanie się osobowości ucznia, zachęta do oglądania
filmów wartościowych, przeznaczonych dla młodego odbiorcy,

-          współtworzenie miłej atmosfery na zajęciach klubu, sprzyjającej dobremu samopoczuciu
i rozwojowi ucznia.

FORMY PRACY: zespołowa, indywidualna

METODY: udział w projekcji filmów, dyskusja, burza mózgów

MIEJSCE I CZAS REALIZACJI:

  1. Miejsce spotkań: świetlica szkolna wyposażona w rzutnik multimedialny.

  2. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu.

  3. Czas trwania zajęć: około 3 godziny zegarowe.

 

SPOSÓB REALIZACJI:

  1. Projekcja filmów zakończona dyskusją mającą na celu analizę obejrzanego dzieła.

  2. Maraton filmowy.

  3. Konkurs wiedzy o filmie.

  4. Wyjazd członków klubu do kina.

Opracowały:

Magdalena Hebda

Agnieszka Chalastra

Załącznik nr 1

Proponowane tytuły filmów:

  1. „Gladiator”

  2. „Troja”

  3. „Jak zostać królem”

  4. „Ucieczka z kina wolność”

  5. „Rejs”

  6. „Popiół i diament”

  7. „Zakochany Szekspir”

  8. „Wesele”

  9. „Zmierzch”

  10. „Seven”

  11. „Pianista”

  12. „Ogniem i mieczem”

  13. „Rewers”

  14. „Anna Karenina”

  15. „Cześć Tereska”

[powrót]