• Nasza szkoła

  • Historia

  • Ślubowanie 2023

  • Wycieczki

  • Społeczeństwo "Sienkiewicza" 2023

 

Zaloguj / Wyloguj

3410931
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Poprzedni tydzień
Ten miesiąc
Poprzedni miesiąc
Wszystkie dni
984
1762
7331
2952822
27673
13605
3410931

Your IP: 216.73.216.31
2025-08-21 23:51

 

 

Grupa uczniów klasy IIIC przygotowała projekt w ramach powtórzenia słownictwa dotyczącego wizyty  u lekarza i w szpitalu. Za aktywne zaangażowanie mojej grupy sage ich vielen Dank fur euer Engagement ; )
PS. Paulinas Witz: Warum trägt Chirurg eine Schutzmaske? - Um das Skalpell nicht zu lecken


Nauczyciel: Anita Herka- Ubysz
Klasa: 3c
Data: 26-02-2015
Temat:  Im Krankenhaus- die Operation und der Beinbruch (Final des Projekts)
Cele:  Uczniowie :    

- potrafią nazywać części ciała i organy wewnętrzne,
- potrafią odpowiedzieć na postawione przez nauczyciela pytania,
- potrafią użyć nowe zwroty oraz słownictwo informujące o samopoczuciu w odpowiednim kontekście,
- potrafią współdziałać i komunikować się w grupie,
- potrafią samodzielnie napisać scenki z podziałem na role,
- potrafią napisać słowniczek niezbędnych słów i zwrotów,
- potrafią sami ułożyć ćwiczenia do tematu swoich scenek.

 

 
   

Wprowadzenie

Struktura treści

Nauczyciel przychodzi do klasy, wita uczniów w języku niemieckim i sprawdza listę obecności.

Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań rozgrzewkowych będących kontynuacją ostatnich zajęć:

  1. Wie fühlst du dich heute?
  2. Wann warst du letztens krank?
  3. Kannst du mir einige Korperteile und Organen nennen?
  4. Warst du schon mal im Krankenhaus?
  5. Was tust du für deine Gesundheit?

Cele poboczne

Kontrola systematyczności.

  • Rozwijanie mówienia

Forma socjalna

*PL

 

 

PL

Media

 

Prezentacja

W ramach powtórzenia słownictwa dotyczącego wizyty u lekarza i w szpitalu uczniowie zostali podzieleni przez nauczyciela na dwie grupy i sami przez 4 godziny lekcyjne napisali w grupach scenki z podziałem na role (każdy uczeń jest zaangażowany we współpracę i komunikację) oraz przygotowali słowniczek niezbędnych słówek i zwrotów.

Uczniowie przystępują do przedstawienia napisanych przez siebie scenek w szpitalu   i w przychodni.

  • Uczniowie rozwijają umiejętność poprawnego pisania i mówienia.

 

PWG*

Zeszyt, notatki

Ćwiczenia

 

Ćwiczenie 1

Uczniowie opowiadają nauczycielowi w czasie przeszłym Präteritum, co takiego wydarzyło się w szpitalu i w przychodni. Grupa ogrywająca scenkę w szpitalu, informuje co wydarzyło się w przychodni i odwrotnie.

 

Ćwiczenie 2

Uczniowie rozwiązują ćwiczenie 1 z zakresu Grammatik Extra.

  • Uczniowie rozwijają umiejętność mówienia.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego i poprawnego użycia spójników niemieckich.

 

 

 

PL

 

 

 

PS

Podręcznik

Praca domowa

Uczniowie wymieniają się słowniczkami i ćwiczeniami, które wcześniej sami przygotowali. Każdy uczeń układa z nowym słownictwem 10 zdań pobocznych z użyciem strony biernej oraz rozwiązuje dwa ćwiczenia.

  • Rozwijanie kreatywności,

użycia nowego słownictwa oraz powtórzenie zagadnień gramatycznych.

 

*PS

 

Zeszyt

Karta pracy

 
  • PL- Plenum                                             
  • PWG- Praca w grupie
  • PS- Praca samodzielna

 

Zdjęcia można obejrzeć w Galerii Zdjęć lub [TUTAJ]


 

 

 

 

Facebook Sienkiewicza

Współpraca z UMCS

Ile osób goscimy?

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.