Grupa uczniów klasy IIIC przygotowała projekt w ramach powtórzenia słownictwa dotyczącego wizyty u lekarza i w szpitalu. Za aktywne zaangażowanie mojej grupy sage ich vielen Dank fur euer Engagement ; )
PS. Paulinas Witz: Warum trägt Chirurg eine Schutzmaske? - Um das Skalpell nicht zu lecken
Nauczyciel: Anita Herka- Ubysz
Klasa: 3c
Data: 26-02-2015
Temat: Im Krankenhaus- die Operation und der Beinbruch (Final des Projekts)
Cele: Uczniowie :
- potrafią nazywać części ciała i organy wewnętrzne,
- potrafią odpowiedzieć na postawione przez nauczyciela pytania,
- potrafią użyć nowe zwroty oraz słownictwo informujące o samopoczuciu w odpowiednim kontekście,
- potrafią współdziałać i komunikować się w grupie,
- potrafią samodzielnie napisać scenki z podziałem na role,
- potrafią napisać słowniczek niezbędnych słów i zwrotów,
- potrafią sami ułożyć ćwiczenia do tematu swoich scenek.
Wprowadzenie |
Struktura treściNauczyciel przychodzi do klasy, wita uczniów w języku niemieckim i sprawdza listę obecności. Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań rozgrzewkowych będących kontynuacją ostatnich zajęć:
|
Cele poboczneKontrola systematyczności.
|
Forma socjalna *PLPL |
Media |
|||
Prezentacja |
W ramach powtórzenia słownictwa dotyczącego wizyty u lekarza i w szpitalu uczniowie zostali podzieleni przez nauczyciela na dwie grupy i sami przez 4 godziny lekcyjne napisali w grupach scenki z podziałem na role (każdy uczeń jest zaangażowany we współpracę i komunikację) oraz przygotowali słowniczek niezbędnych słówek i zwrotów. Uczniowie przystępują do przedstawienia napisanych przez siebie scenek w szpitalu i w przychodni. |
|
PWG* |
Zeszyt, notatki |
|||
Ćwiczenia |
Ćwiczenie 1Uczniowie opowiadają nauczycielowi w czasie przeszłym Präteritum, co takiego wydarzyło się w szpitalu i w przychodni. Grupa ogrywająca scenkę w szpitalu, informuje co wydarzyło się w przychodni i odwrotnie. Ćwiczenie 2Uczniowie rozwiązują ćwiczenie 1 z zakresu Grammatik Extra. |
|
PLPS |
Podręcznik |
|||
Praca domowa |
Uczniowie wymieniają się słowniczkami i ćwiczeniami, które wcześniej sami przygotowali. Każdy uczeń układa z nowym słownictwem 10 zdań pobocznych z użyciem strony biernej oraz rozwiązuje dwa ćwiczenia. |
użycia nowego słownictwa oraz powtórzenie zagadnień gramatycznych. |
*PS |
Zeszyt Karta pracy |
|||
Zdjęcia można obejrzeć w Galerii Zdjęć lub [TUTAJ]